Rebbi-Bebbi-Boo

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Älskade, underbara Alex

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 10 januari 2011 22:02

Idag skulle jag och Alex ha firat ettårsdag om han hade levt. Eller ja, det är ett år sedan jag provred.


Började som sagt var rida honom i Januari. En gammal kille med hjärta av guld. Lite stel och så, men vem är inte det i den åldern? Han var halt lite av och till hela tiden, under sommaren när han gick på bete var han frisk nästan hela tiden, men annars var det mycket av och till.  Så mycket riktig ridning blev det egentligen inte, utan mest skrittprommenader i skogen, men jag ångrar inte en sekund att jag blev på honom istället för att fortsätta leta efter en yngre häst. De där stunderna barbacka i en skog full av gula löv, eller på ett fält en varm sommardag är några av de bästa stunderna i mitt liv.


Självklart var inte allt en dans på rosor, även om det låter lite som det nu. Många tårar rann längs kinderna när han fick något av sina återfall av hälta. Det värsta var nog i augusti då hans ägare var bortrest och han knappt kunde stödja på benet. Jag höll knappt på att få tag på henne heller. Dessutom gick han ju på bete då och släppa ut honom i hagen var inget jag ville göra, även om det var det hon tyckte. Det slutade med att jag var hos honom varje dag retsen av tiden hon var bortrest, trots att jag kulle ha varit där ungefär hälften av dagarna.


När jag började rida honom var han jätterädd för alla former av motorfordon, något som jag på något sätt lyckades träna bort lite grann. Inte så att jag egentligen planerade att träna, men eftersom jag red jättemycket ute så vande han sig väl. När han väl hade börjat gick det fort också, i maj stack han iväg i full galopp för att vi råkade stöta på en traktor, i september tittade han bara lite på den.


Ja, vet egentligen inte vart det är mening att jag ska komma med den här texten, toalt oplanerad och jag har bara skrivit det som har kommit upp i huvudet först. Snällt av er om ni har läst ända hit i alla fall. Jag ska inte svamla längre nu. Bara avsluta med att den här hästen har och kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Som en snäll äldre kille. Som en gullig myshäst. Som en älskad vän.


Jag älskar dig  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 12 maj 2012 00:09

Rebbilina

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 11 november 2011 15:56

FETT AWESOME

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 26 oktober 2011 06:41


Då har det kommit, slutet på lite mer än två och ett halvt års bloggande. Det visade sig att det finns viss risk att bloggar på den här sidan har blivit hackade. Dessutom har mycket ändrats på en vecka och jag känner inte att jag har den orken som kr...

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 18 oktober 2011 13:41

Se den! En film om J.K. Rowlings liv.   Förresten, för er som inte känner mig personligen och har hört det där igenom så har jag skaffat tumblr. www.marsbarnet.tumblr.com för att vara exakt. Plus att jag har en om hästar; Things I love about h...

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 15 oktober 2011 09:54


  Ungefär sådär skulle ungen bli om jag skulle få barn med Damian McGinty. Vad tycker ni, visst är den så söt att jag borde åka till Irland och fria på en gång? ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards