Rebbi-Bebbi-Boo

Alla inlägg under februari 2010

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 28 februari 2010 16:08

Tjoho!


Va ett par dagar sen jag bloggade nu. Det viktigaste som har hänt sen dess är att jag har slutat som skötare åt Dante  Känns väldigt tomt med tanke på att jag tog hand om den där hästen i tre år och nästan tre månader.


Sitter hemma hos pappa och har skittråkigt nu, så jag lägger upp ett test.

En lista

1. Hur gammal är du om fem år? ska fylla 21 då
2. Vem var den sista du träffade? Pappa,pappas flickvän och syster
3. Hur lång är du? 169,1 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Ondskan
5. Vem ringde du senast? Josefine (när tänker du börja svara i telefonen människa?  )
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Nej :*Jag plockar ut allt imorron då<3 till Johannah
7. Vad är dagens planer? Ska kanske träffa Josefine om hon svarar i telefonen ngn gång
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? beror på till vem och om vad
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?  Skilda
10. När såg du senast din mamma? Igår
11. Vilken ögonfärg har du? Blågrå med lite grönt i
12. När vaknade du idag? typ kvart i tio
13. Har du någon gång hittat en katt? Haha, eftersom jag har en katt har jag hittat honom på de mest udda ställen hemma hos mej
14. VIlken är din favoritplats? Taffsnäs, stallet
15. Vilken plats föredrar du minst? venne
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? stockholm eller storbrittanien kanske
17. Vad skrämde dig som barn? Pippis spökutklädnad i ett dataspel jag hade   
18. Vem fick dig att skratta sist? Josefine tror jag
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? ja
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar
21. Sover du med eller utan kläder? med underkläder
22. Hur många kuddar har du i sängen? 1
23. Hur många landskap har du bott i? tre
24. Har du någon gång spytt på fyllan? nooo
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? jorå
27. Vilken är din favortiglass? B&J!!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en hästgård och flytta dit med massa hästar och skänka mkt till välgörenhet
29. Tycker du om kinamat? ja
30. Tycker du om kaffe? nonono
31. Vad dricker du till frukost? Juice.
32. Sover du på någon särskild sida? tror inte de
33. Kan du spela poker? Det kan jag inte...
34. Tycker du om att mysa? Såklart
35. Är du en beroendemänniska? Vet inte
36. Känner du någon som har samma födelsedag som du? nej
37. Vill du ha barn? ofc
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och pyttelite spanska
39. Har du åkt ambulansbil? Nope
40. Föredrar du havet eller pool? vet inte, beror på vart
41. Vad spenderar du helst pengar på? vet inte
42. Äger du dyra smycken? Tror inte det
43. Har du någon gång testat narkotika? Självklart inte
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Lax
45.Vem är den roligaste människan du känner? Känner många roliga
46. Välj ett ärr på din kropp? På mitt lår efter att ha sprungit in i en vass kant i soprummet
47. Vad har du för ringsignal? Friday I'm in love (suprise)
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Tror det
49. Flirtar du mycket? naej, de går sådär på den fronten
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På Lennart, ekebys trähäst
51. Kan du byta olja på bilen? Nej
52. Har du fått fortkörningsböter? Har inte ens körkort.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Räcker det om jag äslkar dej av Katarina von Bredow
54. Läser du dagstidningen? Ibland. Ganska sällan faktiskt
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Hästmagazinet
56. Dansar du i bilen? haha, går det att dansa i bieln??
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Ingen aning, de va väldigt länge sedan jag lyssnade på radio
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? vet inte
59. När var du i kyrkan senast? I torsdags
60. Vilka personer utmanar du? Alla som läser
Nu ska jag spela sims istället
Kraaaam  
Av Rebbi-Bebbi-Boo - 24 februari 2010 09:07

Tjoho!


Nu är jag hemma från Chili igen då. Chili är ett kristet ungdomsläger som jag var på från fredag-tisdag. Jag sov tillsammans med Ida,Ylva och Anna i stuga 48. En söt liten suga med ett rum med två våningssängar och lite annat grejs i. Kul hade vi i alla fall och jag träffade massa nya människor. Ska försöka få upp lite bilder på pixbox snart, så får ni se dom oxå.


Kraaaam  

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 17 februari 2010 11:24

Tjoho!


Lite dålig update de senaste dagarna, har varit upptagen med övernattning, bröllop, alla hjärtans dag och stall.


Demokrativeckan ( nu omdöpt till elevernas vecka efetrsom det i alla fall inte hade något med demokrati att göra) började får min klass idag. Vi har varit på friskis & svettis nu på förmiddagen. Det är typ den punkt som jag tycker minst om på hela veckan, har aldrig riktigt förstått poängen med det där. Stå och vifta med både armar och ben och se allmänt pucko ut samtidigt som en yngre verision av tant (en bit in i programmet har ordet tant bytts ut mot kärring) som ropar lite saker som ändå inte går att höra eftersom det spelas katastrofalt dåliga låtar på alldeles för hög volym för sitt eget bästa. När det någon enstaka gång råkar komma en hyfsat bra låt, så har den fått massa discoinfluenser och sångaren har bytts ut mot en hamster som är hög på dextrosol. Ett par gånger så har jag dessutom fått ledare som älskar att sjunga med i låtarna och verkar tro att det låter bra också. Det gör det inte. Man kan ju tycka att de borde ha lite självbevarelsedrift, jag skulle i alla fall aldrig öppna munnen och sjunga med i låtarna om jag vore ledare där. Speciellt inte om gruppen består av ca 90 % musikklasselever som har riktigt bra öra för musik ich har stora problem med att hålla sig för skratt.


Som tur är går jag i nian nu, så jag slipper tortyren, så vida de inte har sådanna dagar  på gymnasiet också. Man vet ju aldrig. Man vet ju inte heller om jag genomgår någon form av hjärntvätt och plöstligt börjar tycka att friskis & svettis känns riktigt roligt om en sisådär 40 år. Förhoppningsvis inte, men man vet ju aldrig  


Föresten, som ni förhoppningsvis har sett så har jag skaffat en ny header.


Kraaaam  

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 12 februari 2010 19:04

Tjoho!


Dagen har varit helt vanligt. Skola, vi åkte skridskor på gympan. Det finns typ bara ett par skridskor som sitter bra på mig, men de är typ sönder innuti eller ngt, för man kan vicka på fötterna från ena sidan till andra utan problem, så jag får alltid jätteont i vristerna när vi åker. Efter skolan åkte jag hem och bakade två kladdkakor som jag sedan åkte och lämnade vid Växtriket där två i min klass stod och sålde hembakat bröd till några i min klass som stod och sålde för att få in pengar till klassresa.


Jaaaa, så mkt mer finns det inte att säga. Ska på frizon i kväll, det ska bli kul  



Kraaaam  

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 11 februari 2010 21:47

Tjoho!


Torsdag igen då. Började dagen med nationellt prov i svenska. Vi skulle skriva uppsats den här gången och jag lyckades få ihop en på 12 och en halv sidor. Hoppas nu bara att min svenskalärare tycker att det är bra, och inte bara en massa svammel. Sedan hade vi kör och slöjd då jag gjorde i princip ingenting och sedan gick jag hem och gjorde ingenting förutom att åka på en clinic om att ha egen häst nu på kvällen. Så det är min dag i korthet.


Nu ska jag bara avsluta det här inlägget med något som jag har lovat att jag ska lägga upp länge, nämligen en bild på min medryttarhäst Alex  


  

Dålig kvalitet, jag vet, den är tagen med mobilkamera i stall som inte har den mest optimala fotobelysningen. Hur som helst ser man hur söt han är  




Kraaam  

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 10 februari 2010 12:58

Tjoho!


Sitter i skolan just nu och har lunchrast. Ska ha matte om typ 20 minuer och längtar v'äldigt mycket till Taffsnäs. Ska åka på läger 2 tillsammans med Johannah, Clara, Elina, Fanny och Johanna i år. Johannah, Elina och Clara har jag bott i samma rum som varje år, och i somras lärde jag känna Fanny och Johanna också. Fast egentligen var Fanny faktiskt där mitt första år, vi red till och med i samma grupp, men vi pratade inte så mkt med varanda. Undrar vilken häst jag får? Sindar bli det nog inte, eftersom jag inte har önskat honom i år igen. Fast jag vill ändå ha honom på ngt sätt, men samtidigt så vill jag prova en ny. Hoppas mest på att få Sindar på provridningen och en annan übergullig fjording som lägerhäst.


Jaja, detta mkt funderande och väldigt intetsägande inlägg får avslutas med en bild

  

Det här är sommar för mig. Bilden är tagen i vänster hage på läger 2 2008.


Föresten, har massa bilder som jag tog förra året här:

http://www.pixbox.se/usr_show_id183854_page0_order1.html



Kraaam  

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 9 februari 2010 21:56

Tjoho!


Tänkte börja med att berätta att världens finaste Dante är frisk igen   Red honom igår, tyvärr fick jag inte rida barbacka eftersom han knappt har gått ngt alls sedan veckan efter jullovet, men det gjorde inget, att få rida honom igen var kul nog. Det gick sådär, Pia sa att jag behöver ha lite bättre kontakt med munnen och det ligger något i det hon säger.


Idag hade jag nationellt prov i skolan. Jag hoppas att det gick bra, det kändes som det i alla fall, men helt säker kan man ju inte vara förrän man står med ett rättat prov i handen.



Kraaam  


Av Rebbi-Bebbi-Boo - 8 februari 2010 16:26

Tjoho!


Måndag igen, en ganska tråkig sådan. Var i skolan och var lite smådepp. Det känns bara som att allt försvinner för tillfället och jag vet inte alls vad jag ska göra åt det. Nu efter skolan ska jag till stallet och rida. Vi har balans idag och jag har Capri, så det kan bli lite ont om vi rider barbacka.


En knoversation mellan mej och min treåriga lillebror.

Broder: (om min skrivbordsbakgrund) Titta, en häst.

Jag: Ja, det är Dante.

B: Han äter gräs.

J:Ja, han tycker att det är gott.

B:Jag tycker inte att gräs är gott, jag tycker om smörgås, mat och köttbullar.


Barn kan verkligen kläcka ur sig udda saker.


Kraaam  

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards