Rebbi-Bebbi-Boo

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 27 maj 2011 14:01

5 maträtter jag antagligen aldrig kommer tröttna på


1. Subwaymacka

2. Ben & Jerry's glass

3. Choklad

4. Ost och Skinkomelett

5. Kommer inte på något mer



Det underbaraste med att ha en blogg är nog att man kan skriva totalt onödiga saker och att någon läser dem i alla fall.

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 27 maj 2011 10:29

Min tå right now


  Den väldigt tummade förpackningen. Mamma köpte dem till mina syskon (och mig) när vi var var i Spanien för två år sedan, därav språket.

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 27 maj 2011 10:07

Tänkte egentligen blogga om gårdagens uteritt med Odinn igårkväll, men jag kom hem typ halv tio, åt middag, skickade låtarna som ska vara med i ridskolans familjeshow på söndag till en av ridlärarna, var övertrött och låg och skrattade på golvet i nästan en timme och somnade till sist (inte på golvet, utan i sängen). Av detta kan man utläsa att sena stallkvällar i kombination med Markolios Mera Mål är dömt att sluta i fördärvelse.


I alla fall, uteritten igår. Frågar ni Odinn var det ungefär så här; Först såg vi en jättestor flod med skitfarlga hajar i, sedan ville hon att jag skulle göra typ världens mest avancerade dressyrövningar. Efter det kom vi in i en skog och där var det jättekul för vi galopperade och sprang fort och så. När vi nästan var hemma träffade vi tre skitstora mördarfåglar och eftersom Rebecca uppenrbarligen inte förstod allvaret tog jag saken i egna händer och sprang ifrån dem, En bit senare såg vi något stort och farligt som ville äta upp mig, den sprang jag också från. Sedan var vi hemma i tryggheten igen.


Min verison är snarare så här; Jag bestämde mig för att ta en ridväg som en i stallet beskrev. När vi red förbi ett hus med en liten konstgjord bäck i trädgården blev Odinn jätterädd och ville först inte gå en meter till. Till sist gick det framåt i alla fall och efter en stund försökte jag rida lite sluta eftersom det var helt tomt på vägen och jag vill att han ska jobba lite även om vi rider ut. Det ville inte han, så vi blev rätt osams, men till sist fick jag som jag ville. Sedan kom vi i n i skogen och Odinn blev jättepigg, vilket jag tycker är roligt. Eller det är ju in te ,kul när hästen är så pigg att man knappt kan hålla den, men lite sådär lagom pigg. att rida  skogen gick i alla fall utan problem, men när vi nästan var hemma igen så såg Odinn tre duvor flyga iväg som han var tvungen att galoppera iväg lite för. Fick stopp på honom efter några språng, så det var inte precis farligt. Sedan såg vi en gräsklippare i en trädgård och där upprepades samma sak. Därifrån är det inte långt tillbaka till stallet, så vi var typ hemma då.


Ska ha lillhästen idag igen, men jag satsar på lite dressyr idag. Även om man är skogsmulle i ett nötskal måste man jobba lite ibland också. 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards