Rebbi-Bebbi-Boo

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

It's a shame

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 14 december 2010 16:59

Tänkte skriva det här inlägget tidigare, men första hann jag inte och sedan glömde jag det, disträ som jag är. I alla fáll, idag på religonslektionen så ville läraren att vi skulle ha en tyst minut för han som gjorde självmordsattacken i sthlm i helgen. Jag tyckte det var helt okej, till och med en bra idé, bara det att jag inte hade tänkt på det själv. Det han försökte göra var inte bra, men samtidigt är det en människa som har dött. En människa, som precis som de flesta andra hade en familj och andra som tyckte om honom. En människa som  inte föddes som självmordsbombare, utan en människa som fick utstå mycket hat och tyvärr fick en felaktig uppfattning om saker.


Min klass däremot sparkade bakut totalt. De ville absolut inte ha någon tyst minut för någon som försökt döda folk. Han hade väl aldrig gjort det för oss? Det är just det här som blir problemet att alla ska vara så öga för öga, tand för tand inriktade. Man måste kunna visa kärlek och medlidande, även till personer som gör riktigt fel. Jag säger inte att det de gör är bra, men det finns en anledning till att det går som det går. Ingen människa föds ond.


Det är väl det här som är grundpelaren i kärlek, konsten att förlåta?  Tänk om alla kunde göra det lite mer och dessutom tänka lite outside the box. Varför är det som det är, det måste ju finnas någon slags förklaring?

 
 
Ingen bild

Nu hann du inte! (Jessika :P)

14 december 2010 18:19

Äntligen någon som tänker vettigt! Jag håller helt med, jag tycker synd om honom och hans familj när han nu målas ut som terrorist, plus att det är hemskt att Islam svartmålas och blir ännu värre sedd här. Hade någon nämnt hans religion om han hade varit kristen kanske? Det får man visserligen aldrig veta :/
Fast jag är ju självklart inte heller för det han gjorde med tanke på att det kunde ha skadat/dödat andra, det borde jag kanske nämna ;)

Rebbi-Bebbi-Boo

14 december 2010 20:41

Jo, fast hade han varit kristen hade han ju inte gjort det av samma anledning. :P Islam har ju jihad, som jag egentligen inte är helt 100 på vad det innebär, men med tanke på att islam inte är den terroristreligionen som många tyvärr tror är jag nästan helt säker på att de har missuppfattat det hela lite.

 
Ingen bild

Josefine

15 december 2010 15:28

An eye for an eye makes the world go blind ;)

Ps. Jihad = "Det heliga kriget" Endast kriga när islam är i fara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 12 maj 2012 00:09

Rebbilina

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 11 november 2011 15:56

FETT AWESOME

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 26 oktober 2011 06:41


Då har det kommit, slutet på lite mer än två och ett halvt års bloggande. Det visade sig att det finns viss risk att bloggar på den här sidan har blivit hackade. Dessutom har mycket ändrats på en vecka och jag känner inte att jag har den orken som kr...

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 18 oktober 2011 13:41

Se den! En film om J.K. Rowlings liv.   Förresten, för er som inte känner mig personligen och har hört det där igenom så har jag skaffat tumblr. www.marsbarnet.tumblr.com för att vara exakt. Plus att jag har en om hästar; Things I love about h...

Av Rebbi-Bebbi-Boo - 15 oktober 2011 09:54


  Ungefär sådär skulle ungen bli om jag skulle få barn med Damian McGinty. Vad tycker ni, visst är den så söt att jag borde åka till Irland och fria på en gång? ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards